En un Estat espanyol que ja negava el dret de Catalunya a existir, el 25 de novembre de l’any 1905, un centenar de militars assaltaven les redaccions de les publicacions catalanistes del Cu-Cut! i de la Veu de Catalunya. Aquest fet, i la posterior aprovació de la Llei de Jurisdiccions espanyola, que perseguia qualsevol opinió contrària als símbols espanyols, foren la gota que va fer vessar el got de la paciència dels catalans i les catalanes. El mes de gener de l’any 1906 tot el catalanisme es va unir amb el nom de la Solidaritat Catalana, amb l’objectiu d’assolir una autonomia per a Catalunya i de regenerar la vida política. En les eleccions de 1907 l’èxit electoral d’aquesta aliança, que incloïa des de Francesc Macià a Francesc Cambó, va ser esclatant i va significar l’inici de l’hegemonia política del catalanisme

dijous, 19 d’agost del 2010

Article extret de el diari  "El Debat.cat", un referent per a mantenir-se informat del que passa a Catalunya.

Laporta golea a Carretero
Francesc Moreno
Carretero quería a Laporta como guinda para su proyecto. Pero, finalmente y previa rendición incondicional, como mucho puede aspirar a integrarse subordinadamente a Solidaritat Catalana para la Independencia.

Sin embargo, tiene razón Carretero cuando dice que Laporta le ha copiado el discurso. Solidaritat Catalana es una fotocopia de Reagrupament. Pero a quien le importa?. Reagrupament no ha conseguido hacerse un lugar en las encuestas y Laporta lo conseguirá.

La razón es simple. Vivimos en un mundo en el cual predominan los personajes mediáticos. Laporta puede compartir plató con Belen Esteban, la reina de las audiencias, sin desmerecer, pero Carretero aburre a las ovejas. Carretero es un doctrinario, mientras que Laporta es un pragmático simpático y con mucho morro. Carretero cuando pierde los papeles dice que la Presidencia del Barça es más importante que la Presidencia de la Generalitat, y que ofrecerá Cataluña como párking al ejército norteamericano; Laporta se baja los pantalones, se baña en champán francés o exhibe sus nuevas conquistas.

Laporta es abogado y ya se sabe cómo somos; Carretero es un médico de Puigcerdá. Carretero tiene imagen de perdedor. Laporta de ganador. El ex presidente azulgrana es un producto de nuestro tiempo, mientras que Carretero es un político de hace un siglo. No hay color. El expresidente azulgrana golea a Carretero sin bajarse del autobús.